Välkommen till kundtjänst!

Av Kvällsstundens kundtjänst får du hjälp med alla typer av ärenden som rör tidningen Kvällsstunden. Välj nedan hur du vill kontakta oss. Är du prenumerant och har ett kundnummer ser vi gärna att du har detta till hands när du kontaktar oss. Då går ditt ärende lite snabbare.

Innan du hör av dig till oss vill vi gärna att du läser “Vanliga frågor till kundtjänst“.

Ring oss

Telefon: 021-19 04 15

Vår telefonväxel är öppen:
Måndag-fredag: kl. 10-12 och 13-15
Lördag, söndag och helgdag: stängt

Skicka brev & vykort

Skicka dina försändelser till:

Kvällsstunden
Klockartorpsgatan 14
723 44 Västerås

Ser formuläret konstigt ut? Klicka här!

vi på kvällsstunden

Agnetha Brolin
Chefredaktör

Telefon: 021- 19 04 14

Skicka mejl till Agnetha

AnnCi Larson
Redaktör och krönikör (deltid)

Skicka mejl till AnnCi

Marcus Hubertson
Teknisk redaktör
Telefon: 021- 19 04 10

Skicka mejl till Marcus

Annette Grandin
Redaktör
Telefon: 021- 19 04 16

Skicka mejl till Annette

Anna Gråde
Kundtjänst
Telefon: 021- 19 04 15

Skicka mejl till kundtjänst

Maria Landhage
Kundtjänst
Telefon: 021- 19 04 15

Skicka mejl till kundtjänst

Karolina Lindström
Ekonomi / administration (deltid)
Telefon: 021- 19 04 30

Skicka mejl till Karolina

Ewa Helmrich
Verkställande direktör

Skicka mejl till Ewa

Vanliga frågor

Här har vi samlat de vanligaste frågorna till kundtjänst. Klicka på en fråga nedan för att läsa svaret.

Svar: Då och då gör Kvällsstunden adresserade reklamutskick till personer i Sverige som vi tror skulle kunna vara intresserade av tidningen. Men lugn, bara lugn! Tidningen du fått i brevlådan är en gåva från oss och du behöver inte höra av dig för att säga upp någonting. Inga fler tidningar kommer skickas ut. Om du däremot tycker att Kvällsstunden verkar intressant är du varmt välkommen att prova tidningen genom något av våra förmånliga prova-på-erbjudanden.

Svar: Posten har i uppdrag att dela ut tidningen på måndag, tisdag eller onsdag. I vissa fall kan det dröja ända till torsdag innan tidningen når din brevlåda. Detta beror på att Postnord har börjat med varannan-dagsudelning i Sverige. Avvakta torsdagens postutdelning innan du kontaktar kundtjänst om utebliven tidning. I samband med årets helgdagar kan utdelning ske under andra veckodagar.

Svar: Nej! Kvällsstunden är – och har alltid varit – en religiöst och politiskt obunden tidning. Läs mer om tidningen och dess historia här.

Svar: Du finns i vårt kundregister endast om du är, eller har varit prenumerant. Har du fått Kvällsstunden som reklamutskick i brevlådan finns du inte i Kvällsstundens kundregister. De adresser som finns tryckta på våra reklamutskick kommer från MIA (Bisnode). Läs mer om MIA här. Adresserna har vi köpt i marknadsföringssyfte. De används endast en gång och lagras inte i vårt kundregister. Mer information om hur Kvällsstunden samlar in, hanterar och använder personuppgifter kan du läsa om i Kvällsstundens integritetspolicy.

Svar: Nej, det behöver du inte. När provperioden upphör slutar vi skicka tidningen. Vill du fortsätta få Kvällsstunden i brevlådan kan du enkelt teckna en prenumeration här.

Svar: Självklart! Du kan läsa mer om Kvällsstunden som taltidning härifrån.

Svar: Kvällsstunden säljs enbart via prenumeration och inte som lösnummer i butiker eller tidningskiosker. Ett begränsat antal papperstidningar finns till försäljning via Kvällsstundens kundtjänst. Om du önskar beställa en papperstidning gör du det härifrån. Vi reserverar oss för slutförsäljning.

Däremot går det utmärkt att köpa lösnummer av e-tidningen. Alla våra e-tidningar köper du härifrån.

Svar: Nej, om du prenumererar via autogiro kommer tidningen hem till dig en gång i veckan fram till dess du säger upp den.

Svar: Vid kontakt med kundtjänst samt vid registrering av vissa tjänster hos Kvällsstunden ber vi dig ibland om att ange kundnummer. Om du har en aktiv prenumeration på Kvällsstundens papperstidning har du också ett kundnummer hos oss. Ditt kundnummer består av sex siffror och du hittar det på tidningens framsida, i anslutning till ditt namn och adress, eller på den faktura du fått från oss. Om du har fått tidningen som reklamutskick har du inte fått något kundnummer ännu.

Svar: Ja, det behöver du göra. Vi har inte möjlighet att samköra vårt kundregister med adressuppgifterna i folkbokföringen. Därför måste ny adress alltid meddelas till oss för att tidningen skall komma till rätt adress när du flyttat. Du kan enkelt göra din adressändring på vår hemsida om du klickar här.

Svar: Ja det kan du göra! Kontakta kundtjänst så ordnar vi så att din prenumeration blir ”vilande”. Du kan när som helst starta upp den igen genom att höra av dig till kundtjänst.

Svar: Nja, återbetalning vid uppsagd prenumeration sker endast i undantagsfall och en administrativ avgift på 120 kronor tillkommer alltid.  Det vill säga att du endast kan få tillbaka den prenumerationssumma som överstiger 120 kronor. Uppsägning av tidningen måste göras via telefon till Kvällsstundens kundtjänst på 021-19 04 15.

Svar: Vi på Kvällsstunden är måna om våra kunders personliga integritet. Information om hur vi på Kvällsstunden samlar in, hanterar och lagrar de personuppgifter du lämnar (eller redan lämnat) till oss finns beskrivet i Kvällsstundens integritetspolicy. Har du fler frågor som rör detta är du alltid välkommen att kontakta kundtjänst för mer information.

Ursäkta att vi stör...

Hjälp oss att sänka vårt brevporto.
Låt oss skicka din faktura via e-post.

Du är på väg att logga ut.
Vill du fortsätta?

Just nu har du inga aktiva prenumerationer på E-TIDNINGEN eller TALTIDNINGEN.
Välj ett alternativ nedan för att köpa och aktivera önskad digital prenumeration av Kvällsstunden.

Saknar du ett webbkonto? Du skapar enkelt ett kostnadsfritt konto härifrån.